HTML

Szocioblog a túloldalról

A blogban megjelent írásokat © (copyright) szerzői jogok védik, azokat a szerző tudta és engedélye nélkül máshol megjelentetni harmadik félnek szigorúan tilos.

Friss topikok

  • Ligeti Léna: Nekik még nem kellett volna leszállniuk. (2018.02.13. 10:44) Mementó
  • Layli: Szinte, azza valóban láttam, éreztem az álmod. A kislányt a hosszú, vagy nem is olyan hosszú, csa... (2018.01.28. 18:38) Ma éjjel álmomban,
  • Layli: Ez annyira...... de annyira....! (2016.08.11. 11:49) Innen a semmin
  • Layli: Ez annyira szép, hogy szinte nekem is fáj! (2016.02.16. 22:15) Távolódóban
  • Layli: Nincs mit, ez így volt jó! Mindennek oka és okozata van. Ez volta legjobb, vagy talán az egyetlen ... (2014.06.24. 18:21) Május első vasárnapja

Címkék

2013.02.26. 21:49 Ligeti Léna

Roland

Mindenképpen be kell vinni a kórházba. Az anya meg fogja érteni, elkísérjük, megteszünk mindent, hiszen mi eddig is… már nem a mi kompetenciánk… s ha otthon is megteszi?... mi igazán mindent… megtettünk… és elvittük… ő érdeke… pszichológus is… fejlesztésre is… eddig… mi igazán…

Nem éreztem különösen közel magamhoz őt. Kiskamasz, kirívó, de számomra nem túl sok érzelmet megmozgató háttérrel. Arca feltűnő szépségének biztos tudatában, már az első pillanattól uralkodott felettünk, gyöngyfekete tekintete betakart, s engedte láttatni azt a sok szenvedést, amit majdan okozni fog, láttuk az utolsót lüktető, széttaposott lányszíveket. Nagy játszmás, én is az vagyok. Ő úgy mintha… én is úgy. Tudom, tudja, hogy nincs semmi hatalmam fölötte, de játsszuk, amit kell, úgy teszünk, mintha megtenné, azt amire úgy teszek, mintha megkérném.

Játékunk unalmassá válik, éli a napjait, többet vesz el, mint ami jár, de jó ez így neki, s jó nekem is. Aztán a Tó. Köveket dobálunk, előbb lazán és lassan, aztán teljes erőből, felgyorsulva. Arca szebb, mint valaha, tekintete villám. Apja kőszobra összetört, azoknak darabkáival eteti a vizet, kiskamaszkori erejének teljéből, gyorsan, gyorsan, megannyi kis örvény gyűrűzik már… az utolsó darabot együtt dobjuk be, muszáj segítenem, nem akarom, hogy ráessen a fiúra utolsó apai súlyával. S még ekkor sem éreztem azt, hogy ne tudnám elengedi őt egyetlen másodperc alatt.

Aztán iskolák. Egyik után a másik. Káin vére zubog a gyermekben, nem tehetek semmit. Testvéréről mintáz újabb szobrot, nem engedhetem, ihlettjét összerombolom. Végül az anya. A szavak barátnője. Nagyon vékony, eres kezein átvibrál az idegesség, mesebeli hercegnő nevét viseli. Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy hercegnő, akinek volt három daliás fia. Egy napon, a hercegnő úgy érezte, már nem tudja…

Kórházba kell vinni, muszáj, veszélyes lenne… Mi igazán mindent… Veszélyes… Ő érdeke… Kompetencia…

Amikor rámnézett, nem villant a tekintete, a semmi ült benne, s abban a pillanatban, amikor közös, néma játékunk végetért, kiskamasz önmagam fájdalmasan, nagyon lassan felém fordult. Két napig veszekedtem vele, vissza akartam küldeni oda, ahonnan jött, de hogyan mehetett volna, mindig utálta a kórházakat.

tekintetevillam.JPG

1 komment

Címkék: munka közben


A bejegyzés trackback címe:

https://lenamasikelete.blog.hu/api/trackback/id/tr875107332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Layli 2013.04.19. 18:23:46

No comment. Esetleg....Nem tudok, nem tudom, nem akarom...Te tudod, hogy én tudom, és a perzsa mondák hercegnője olykor dühít, és Roland "feltűnő szépségű " arcát másnak látom, mint ami, és másnak aminek Ő képzeli, és aminek TE látod, láttatod, látni akarod őt. De értem őt, és érzem őt, és várom, hogy a mesebeli hercegnő leszálljon a varázsszőnyegével a földre, és leseperve kanyargó fonalmintákról a Roland faragta apakőszobor maradványait, és helyébe emelje a herceget engedve, hogy a kormányzás súlya leessen vállairól, hogy ne kelljen megfelelnie anyjának, aki átfestette fia arcát , és trónra emelte, hogy saját terheit rárakhassa, és kinyújtott remegő újakkal mutasson fiára, egyszerre vádolja és kérje őt, csak még egy kicsit hordja a terhet, csak még egy kicsit.....
süti beállítások módosítása